Nog 7 nachtjes slapen! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Joost en Bianca Heijden - WaarBenJij.nu Nog 7 nachtjes slapen! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Joost en Bianca Heijden - WaarBenJij.nu

Nog 7 nachtjes slapen!

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Joost en Bianca

29 Maart 2010 | Nederland, Eindhoven

Het komt nu echt dichtbij! Waren we niet al continu bezig met voorbereiden, nu is het inmiddels echt intensief, met een dag-tot-dag planning die weinig tot geen ruimte overlaat om ook nog eens iets te doen dat niet met de auto, het huis of de reis te maken heeft...

Maar... we hebben goed nieuws! Een week geleden hebben we een huurder gevonden. Of eigenlijk twee. Een jong stel dat voor het eerst gaat samenwonen, super enthousiast was over ons huis, en... over de katten! Ondanks het feit dat we voor zowel maus als pino een logeeradres gevonden hadden hebben we in overleg met Bram en Sofie (de huurders) afgesproken dat de poezen lekker thuis mogen blijven.

En verder? Helemaal geen stress meer nu? Nou ja, helemaal niet zou gelogen zijn, hoewel van echte stress eigenlijk geen sprake is. Gezonde spanning is het wel. Want naast het ontruimen en opruimen van het huis, het klaarmaken van de auto en het uitzoeken en inpakken van de mega-hoeveelheid spullen die meegaat, zijn we ook nog in afwachting van ons carnet de passage voor de auto. Anders mogen we de meeste Afrikaanse landen niet in zonder invoerrechten te betalen. Dit carnet is 2 weken geleden al vanuit duitsland naar ons toegestuurd, maar bleek naar een verkeerd adres te zijn gestuurd. Afgelopen woensdag is het opnieuw verstuurd, maar tot op vandaag nog geen postbode gezien. Maar.... geen stress, we hebben een plan B: we kunnen op dag 2 van onze reis via Munchen rijden en het daar op gaan halen...
Met een visum voor Soedan zijn we inmiddels ook alweer ruim een maand bezig, maar dat gaat echt op zijn Afrikaans, dus we gaan er eigenlijk vanuit dat dat niet op tijd rond zal zijn. Ook hiervoor geen stress, want dan gaat plan C in werking. Dan wijzigen we onze Egypte-route en gaan we toch via Cairo, waar we dan de visa voor Soedan en Ethiopie hopen te kunnen regelen.

Dus.... nog 7 nachtjes slapen! Als we de komende nachten net zo goed slapen als de afgelopen nacht gaan wij heerlijk uitgerust op reis :-)

• 29 Maart 2010 - 12:32

Petra (Wageningen):

Klinkt allemaal goed. En die flexibele a,b,c en d versies zullen van pas komen in Afrika!

Heel veel succes en ik ga jullie avonturen volgen!
    Petra

• 29 Maart 2010 - 13:45

Hugo:

Moet Eefke de komende 7 dagen Cosmopolitans komen shaken voor jullie nachtrust?

• 29 Maart 2010 - 13:49

Bianca:

Dat noem ik nog eens een goed plan! ;-)

• 29 Maart 2010 - 16:15

Thekla:

Dat klinkt wel een leukere stress, dan verf krabben, schuren en verfen. O ja en eerst wachten tot het stucwerk droog is.

Spannend, ben erg benieuwd naar jullie avonturen en foto's.

Dikke kus.

Veel groetjes en liefs,
    els

• 30 Maart 2010 - 10:27

Jan (de Buurman):

Ben inmiddels bij gelezen klinkt erg goed. Thuis is voor de poezen ook veel beter, het is toch al moeilijk. Blijf jullie volgen. Heel veel succes en plezier.

• 01 April 2010 - 15:09

Francien Eijsvogels:

Hallo Joost en Bianca,

bij deze wil ik jullie een hele fijne reis toewensen. Hopelijk gaat het alles brengen waar jullie zolang naar uit hebben gekeken en jullie je vooral op voor hebben bereid.
    Groetjes en het gaat jullie goed,

Francien Eijsvogels

• 04 April 2010 - 10:05

Jose. Harrie Geutjen:

Hallo Bianca en Joost.

Wat een fantastisch vooruit zicht hebben jullie.

Wij wensen jullie een geweldige reis en geniet ervan maar dat hoeven we natuurlijk niet te zeggen .

Heel veel geluk en plezier in de komende 8 maanden.

We gaan jullie volgen via deze site.

Groetjes Jose & Harrie.

• 04 April 2010 - 10:23

Rieky:

Een hele goeie reis.
    Geniet ervan,ik hoor het wel via Fanny en ga jullie ook zeker volgen.
    Toi,Toi,Toi.

• 04 April 2010 - 10:23

Rieky:

Een hele goeie reis.
    Geniet ervan,ik hoor het wel via Fanny en ga jullie ook zeker volgen.
    Toi,Toi,Toi.

• 05 April 2010 - 16:07

Marietje Van De Laar:

Eindelijk is het dan zover de grote reis kan beginnen.Wij ensen jullie een goede reis en veel succes.Wij gaan jullie avontuur volgen!
    Groetjes Toon en Marietje

• 06 April 2010 - 08:38

Ted Elschot:

Joost en Bianca,
    Geniet ervan en een goede reis.
    Groeten Ted.

• 06 April 2010 - 19:41

Paul En Ellen:

Jullie zijn op pad! We wensen jullie heel veel plezier onderweg. Zijn benieuwd wat voor mooie en spannende verhalen op deze site zullen verschijnen!

Joost en Bianca

Op 5 april 2010 ging een droom in vervulling en vertrokken we met onze knalgele Toyota Landcruiser uit Eindhoven om in acht maanden tijd via Turkije, het Midden-Oosten, en Oost-Afrika naar Kaapstad te rijden. Gaandeweg kwamen we er achter dat dit plan niet helemaal bij ons paste en besloten we de reis in stukken te hakken. In september 2010 parkeerden we de auto dan ook op de rozenkwekerij van vrienden in Kenia en vlogen we naar huis. In juni 2011 kwamen we terug om onze reis te vervolgen. Zes weken hebben we door Kenia, Tanzania en Malawi gezworven alvorens we de auto nogmaals parkeerden, ditmaal bij een lodge van een Nederlander in Malawi's hoofdstad Lilongwe. En volgend jaar? Het oorspronkelijke plan volgen en naar het westen doorsteken (Zambia, Botswana, Namibie)? Of aan de oostkant blijven en via Mozambique naar Zuid-Afrika rijden? We weten het nog niet. Hoeft ook niet. We hebben nog wel even om plannen te maken ;-)

Actief sinds 26 Maart 2009