Sateliettelefoon (wijziging) - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Joost en Bianca Heijden - WaarBenJij.nu Sateliettelefoon (wijziging) - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Joost en Bianca Heijden - WaarBenJij.nu

Sateliettelefoon (wijziging)

Door: Joost en Bianca

Blijf op de hoogte en volg Joost en Bianca

29 Mei 2010 | Egypte, Caïro

Beste mensen,

Op 8 mei hebben we hier een berichtje geplaatst over onze sateliettelefoon. Inmiddels zijn we aangekomen in Egypte en doet die het ook. Alleen… blijkt het sturen van een sms anders te werken dan we vooraf doorgekregen hadden van de leverancier van de simkaart (2connect-it).

Hoe werkt het wel? Surf naar http://messaging.iridium.com. Op die site moet je eerst ons nummer intypen. Dit is 88 1632519157. Vergeet vervolgens niet je emailadres bij Reply Email
in te vullen, dan kunnen wij gemakkelijker antwoorden en weten wij wie de sms heeft verstuurd.

Verder willen we even herhalen dat je ons natuurlijk ook kunt bellen (+88 1632519157, of 0088 1632519157 als je vanaf een vaste lijn belt). Maar omdat de kosten voor het gebruik van deze telefoon enorm zijn (als jullie ons bellen kost dat ca. 15 euro per minuut!) is dit alleen voor noodgevallen. Bovendien hebben we de telefoon lang niet altijd aanstaan. In de bewoonde wereld zijn we waarschijnlijk beter te bereiken op onze gewone gsm’s. En mailen gaat totnogtoe ook prima natuurlijk.

Groetjes uit een heerlijk zonnig en relaxed Dahab in Egypte. Een reisverslag van de afgelopen dagen volgt nog. Wel hebben we alvast wat foto’s bij ons vorige verslag geplaatst.

• 29 Mei 2010 - 20:14

Koen:

Zitten jullie in Dahab? Dat is dus echt de kitesurf-hemel van Egypte. GVD wat ben ik jaloers zeg!!!!
    Hopelijk ga ik morgen zelf nog even hier in Nederland kou kleumen op het water.
    Tja, verschil moet er zijn......

Veel plezier!

• 30 Mei 2010 - 11:34

Marleen:

Hopelijk werkt het nu wel.
    Al hopen we natuurlijk dat het allemaal niet nodig is.
    Maar bereikbaar zijn is sowieso wel een fijne gedachte natuurlijk!

Joost en Bianca

Op 5 april 2010 ging een droom in vervulling en vertrokken we met onze knalgele Toyota Landcruiser uit Eindhoven om in acht maanden tijd via Turkije, het Midden-Oosten, en Oost-Afrika naar Kaapstad te rijden. Gaandeweg kwamen we er achter dat dit plan niet helemaal bij ons paste en besloten we de reis in stukken te hakken. In september 2010 parkeerden we de auto dan ook op de rozenkwekerij van vrienden in Kenia en vlogen we naar huis. In juni 2011 kwamen we terug om onze reis te vervolgen. Zes weken hebben we door Kenia, Tanzania en Malawi gezworven alvorens we de auto nogmaals parkeerden, ditmaal bij een lodge van een Nederlander in Malawi's hoofdstad Lilongwe. En volgend jaar? Het oorspronkelijke plan volgen en naar het westen doorsteken (Zambia, Botswana, Namibie)? Of aan de oostkant blijven en via Mozambique naar Zuid-Afrika rijden? We weten het nog niet. Hoeft ook niet. We hebben nog wel even om plannen te maken ;-)

Actief sinds 26 Maart 2009