Wildlife - Reisverslag uit Tiwi, Kenia van Joost en Bianca Heijden - WaarBenJij.nu Wildlife - Reisverslag uit Tiwi, Kenia van Joost en Bianca Heijden - WaarBenJij.nu

Wildlife

Door: Joost

Blijf op de hoogte en volg Joost en Bianca

28 Juni 2011 | Kenia, Tiwi

Weinig wildlife in Tsavo, des te meer op het strand. De eerste avond op Tiwi Beach zag Joost vlakbij de tent al snel een krab. Met zijn schelp sleepte hij zich naar het grasveld achter het strand. Even later spotten we er nog een. Ditmaal een exemplaar zonder schelp, de ogen op kleine steeltjes bovenop het platte lijf en een paar stevige schaaren. Grappig om te zien dat deze beestjes alleen maar zijwaarts kunnen lopen. En snel ook! Het kostte enige moeite om hem goed op de foto te krijgen.

Gisteren, onze tweede nacht op Tiwi, zagen we precies zo’n zelfde krab, maar dan nog groter dan de vorige. Een centimeter of dertien. Je zult er maar op gaan staan als je ’s nachts naar de wc gaat! En even later nog een. En nog een. Zouden ze ’s nachts soms het strand oversteken op zoek naar een droog plekje om hun eitjes te leggen? In dat geval zouden er op het strand nog wel eens meer krabben te vinden kunnen zijn. Gewapend met zaklampen en een camera liepen we even later naar het water. En jawel hoor. Zoveel zebra´s als we vorig jaar in de Masai Mara zagen, zoveel krabben zien we nu bij elkaar over het strand lopen. Met honderden tegelijk liepen ze vlakbij de waterlijn tussen het aangespoelde zeewier, waarschijnlijk op zoek naar voedsel. Wie had kunnen verwachten dat we hier nog zoveel wildlife zouden spotten ;-)

(p.s. Foto's en filmpje volgen, maar met deze trage internetverbinding zitten we hier vanavond nog als we die gaan uploaden)

• 28 Juni 2011 - 16:25

Els Rosendaal:

o, wat leuk weer allemaal. Ik dacht vanmiddag net; waar blijven de berichtjes, en ja hoor, er waren er zelfs 2. liefs en reis-ze !!!!

• 01 Juli 2011 - 20:18

Dees:

Weer erg leuk om jullie verhalen te lezen!

Groetjes Dees

• 05 Juli 2011 - 18:27

Jaco:

Flinke krabben... Big m*therf**kers !
    Misschien iets voor de soep ?

• 06 Juli 2011 - 13:15

Irene:

Mooie beestjes!

En nu, en nu, waar zijn jullie nu?

Veel reisplezier

Liefs
    Irene

Joost en Bianca

Op 5 april 2010 ging een droom in vervulling en vertrokken we met onze knalgele Toyota Landcruiser uit Eindhoven om in acht maanden tijd via Turkije, het Midden-Oosten, en Oost-Afrika naar Kaapstad te rijden. Gaandeweg kwamen we er achter dat dit plan niet helemaal bij ons paste en besloten we de reis in stukken te hakken. In september 2010 parkeerden we de auto dan ook op de rozenkwekerij van vrienden in Kenia en vlogen we naar huis. In juni 2011 kwamen we terug om onze reis te vervolgen. Zes weken hebben we door Kenia, Tanzania en Malawi gezworven alvorens we de auto nogmaals parkeerden, ditmaal bij een lodge van een Nederlander in Malawi's hoofdstad Lilongwe. En volgend jaar? Het oorspronkelijke plan volgen en naar het westen doorsteken (Zambia, Botswana, Namibie)? Of aan de oostkant blijven en via Mozambique naar Zuid-Afrika rijden? We weten het nog niet. Hoeft ook niet. We hebben nog wel even om plannen te maken ;-)

Actief sinds 26 Maart 2009